meterpersecond

Friday 9 September 2011

jangan berundur sebelum mula berperang

ONLY WE KNOW WHAT THE BEST FOR OURSELVES




2minggu lagi dah mula final exam untuk sem pertama aku di asasi. berdebar juga walaupun aku dah beratus-ratus kali ambil exam...*ayat sangat tak boleh blah,,tapi mengenangkan aku perlu dapatkan pointer yang BAIK untuk mendapat tempat di universiti terbaik masa ijazah nanti,,aku tiba-tiba cuak pulak,,rasa macam apa yang aku belajar ni,,tak masuk,,semua BLUR,,risau pulak,,*time mula-mula dulu malas,,padan muka..,aku tak lah BAJET AKU BAGUS perasan aku bagus berada dekat asasi ni,,aku ni tak pandai mana pon,,sekadar ilmu yang ALLAH beri kat aku ni je,,,semua orang pandai,,,tak ada siapa yang tak pandai,,cuma yang membezakan tu,,RAJIN dan USAHA mereka je,,*aku malas,,kadang-kadang aku rasa macam aku salah pilih jalan je masuk asasi ni tau,,,aku ni selayaknye belajar diploma tapi tu lah,,,dah pikir diri ni terer nak ambil asasi,,,*tu pon kalau layak masuk diploma tu,,sebenarnya aku macam tak tahu apa aku nak jadi,,apa hala tuju aku lepas ni,,,,aku tak pandai FIZIK..walaupun aku minat,,tapi aku macam lemah bab ni...aku minat jugak kat BIOLOGY,,lagi-lagi time yang tengok dekat microscope tu,,,seronok tengok celll,,pernah jugak berangan nak kerja apa namanya,,,haaaa,,,,GENETIC ENGENEERING...tapi aku tak berapa suka bab-bab menghafal ni,,,CHEMISTRY pon aku minat,,tapi dia tak pernah nak minat aku,,time dekat sekolah dulu,,asyik dapat markah rendah je,,,,yang aku dapat score,,MATEMATIK,,,*bukan nak bangga,,,tapi aku rasa subjek ni lah yang aku rasa aku boleh pergi daripad subjek-subjek lain tu,,,,aku ada jugak research pasal subjek apa yang aku nak ambil time degree nanti,,cehhh,,,early preparation katakan,,hahahaha,,,,aku ingat aku nak amik course,,BACHELOR OF SCIENCE (Hons) (MATHEMATICS),,,sebab aku minat math sejak sekolah rendah,,,tapi aku kena tahu jugak apa trend kerja sekarang ni,,

INDAHKAN MATH





,aku tahu,,bidang MEDIC dan ENGENEERING lah yang amat Malaysia perlukan..aku tak boleh berkaitan dengan medic sebab aku ni TAKUT tak minat tengok darah,,,nanti mula lah penyakit geli aku datang,,,so macam mana aku nak rawat pesakit aku kan,,susah-susah,,tapi lecturer aku cakap,,,

' BELAJAR NI..MACAM JATUH CINTA JUGAK...MACAM ORANG DULU-DULU...RAMAI YANG BERCINTA SEBELUM KAHWIN...TAK KENAL MAKA TAK CINTA...BILA BELUM KENAL..MESTILAH BELUM CINTA..BILA KITA DAH TAHU ISI HATI,,BUDI PEKERTI,..BARU KITA JATUH CINTA KAN..."



so,,,dieya sabri,,,jangan berundur selagi belum mula berperang,,akhiri apa yang dah kau mulakan,,,do the best,,,only urself know what is the best,,,btw,,,doakan dieya sabri untuk final exam ni,,,ameeeeen..